Google voia să cumpere rivalul Facebook cu 30 de miliarde de dolari
Google a realizat câteva produse bune și a eșuat de fiecare dată când a vrut să creeze o rețea socială. Poate și de aceea a vrut să cumpere un startup cu aproape 30 de miliarde de dolari.
Facebook a fost prima companie dispusă să investească miliarde de dolari în Snapchat. Fondatorul n-a acceptat însă și a continuat drumul spre o listare la bursă. Acum apar informații și despre cum Google a vrut să arunce cu bani în acest startup, dar de 10 ori mai mult decât Facebook.
La începutul lui 2016, Google purta discuții cu echipa Snapchat ca să cumpere produsul. Prima ofertă concretă a venit în mai 2016, când compania Snap a fost evaluată la 20 de miliarde de dolari după încă o rundă de finanțare. O potențială achiziție a fost discutată și înainte de listarea la bursă în martie 2017, iar oferta de 30 de miliarde de dolari a fost pe masa negocierilor încă de la listare.
În prezent, Snap este evaluată al 14 miliarde de dolari, cu un preț per acțiune de 12,5 dolari, dar a scăzut foarte mult de la prima evaluare pe bursă: 24 de miliarde de dolari.
Până cumpără Google un astfel de produs, Instagram este înaintea Snapchat cu opțiunea de Stories. E doar un exemplu de cum Facebook a reușit să dezvolte funcționalități copiate de la Snapchat până în punctul în care sunt mai populare decât produsul original. Altfel, Google+ încă este o rețea socială părăsită și o povară pentru Google, după alte eșecuri în social media.